Po úvodním seznámení a následném přeškolení na Stopětku jsem si právem myslel, že se s Trenéry hned tak zase nepotkám, natož abych se povozil s nějakou silnější variantou. Přece jen, na vlekaře mám ještě čas a tak nebyla ani záminka se školit na klubovou 205, které navíc na motoru zbývalo pár hodin. Dojmy ze Stopětky navíc byly stále čerstvé,...

V dnešní době plné GPS, glass cockpitů a mobilních navigačních aplikací vám kdekdo bude tvrdit, že klasická srovnávací navigace se už nenosí a je to přežitek. Ale ruku na srdce, kdo z nás, relativně mladých pilotů dneska ještě umí tu mapu správně použít k traťovému letu? A navíc třeba ještě soutěžně?

Letouny Zlín Z-126 vychovaly v našich končinách spousty pilotů. I když jsem svůj motorový výcvik létal na moderních strojích, leccos z kvalit legendárního Trenéra jsem stejně okusil. První seznámení se Stopětkou totiž mělo intenzivní výcvikový nádech.